Educatia sexuala in scoala Imprimare
Avort - Ce spune Biserica Ortodoxa
Scris de Administrator   
Duminică, 16 Noiembrie 2008
Vizualizări: 10973
Prof. Laurentiu Dumitru 

I. Motiv de ingrijorare?

In luna ianuarie 2003 s-a adus la cunostinta opiniei publice ca din 2004 se va introduce ca materie obligatorie in programa scolara, Educatia sexuala.
Dintr-un anumit punct de vedere, nu este o noutate pentru ca, se pare, la multe licee, psihologul scolii, pe langa consilierea elevilor cu probleme, se ocupa si cu acest aspect, al educatiei sexuale la orele de dirigentie de fiecare data cand era chemat. 

Sa incercam sa intelegem care va fi impactul si posibilele efecte ale introducerii acestei discipline obligatorii in orarul tinerilor elevi.
Contrar parerilor multora, Biserica Ortodoxa nu are nimic impotriva educatiei sexuale, nu are nimic impotriva oricarei forme de educatie, ea insa, spunea parintele V. Raduca, profesor de morala: "dezaproba insa orice forma de initiere sau instruire in tehnici si practici care ar putea pune in pericol formarea omului pentru invesnicirea alaturi de Dumnezeu" .

Educatia sexuala este doar un instrument - de formare sau deformare - si deci totul depinde de felul in care este facuta: efectele ei pot fi benefice sau dezastruoase. Acelasi parinte afirma ca: "de multe ori, prin educatie sexuala specialistii inteleg tehnica actului sexual, protejarea de anumite maladii si planificarea sarcinilor. Niciodata insa (sau de prea putine ori), ei nu inteleg si nu recomanda: disciplinarea sentimentelor, castitatea si ceea ce este cel mai important, respectul pentru persoana celuilalt/celeilalte" . 
Acest lucru se intampla pentru ca psihologul, terapeutul, sexologul, psihanalistul uita de multe ori ca inainte de toate sunt crestini, deci membri ai Bisericii. De aceea, ne si pare ciudat cand la un talk-show televizat se aduna medicul, psihologul… si preotul care "prezinta parerea sau invatatura Bisericii" in problematica discutiei. De aici se poate intelege ca doar preotul este crestin, ca doar el poate veni cu argumentul moral, pe cand ceilalti nu, ca si cum acestia ar fi pagani.
In lipsa acestui reper, al moralitatii, o tema de Educatie sexuala poate sa se transforme foarte simplu in antieducatie. Sexualitatea nu trebuie tratata ca si dusul sau spalatul pe dinti (acte banale si stereotipe), omul nu poate si nu trebuie sa fie tratat doar ca trup. El este natura duala, trup si suflet, si cine va fi randuit sa predea aceasta forma de educatie nu trebuie sa uite asta. Specialistul, pe langa o viata religioasa autentica si cunoasterea psihologiei varstelor, trebuie sa aiba dragoste sincera fata de cei in mijlocul carora se va afla. Consider ca important e sa ii trateze ca pe copiii sai. Este ceea ce lipseste multor psihologi ("specialistii in cele sufletesti"), discernamantul duhovnicesc si dragostea sincera pentru tineri. Au fost situatii cand psihologii au transformat orele la care au fost invitati in adevarate nebunii: explicatii luate parca din Kama Sutra sau scrierile tantrice, descrieri ale pozitiilor, prezentarea perversiunilor ca alternativa fireasca etc. Intr-o astfel de situatie, imi spunea o eleva ca a fost scandalizata si a intrebat-o pe doamna respectiva daca si copiilor ei le spune aceleasi lucruri acasa. Raspunsul a venit, dupa o clipa de soc: "nu, fata mea (care era de varsta celor din sala) nu are astfel de preocupari…". Raspunsul a mirat pe cei prezenti, iar doamnei psiholog i-a disparut entuziasmul de pe chip. 

Atunci cand intervine constiinta ca elevii ce asculta pot fi copiii tai, te trezesti la realitate si nu-i mai tratezi ca pe trup, ci ca o unitate dihotomica. Oamenii de multe ori spun vorbe ca sa fie in randul lumii, in ton cu Occidentul, nu le simt, dar, inconstient, le asimileaza. 
Personal, am urmarit la TV un sondaj filmat pe strazile Capitalei pe tema aceasta. Un domn la vreo 40 de ani se arata deschis si este de acord cu introducerea Educatiei sexuale "pentru ca traim in alte vremuri, mentalitatile s-au schimbat, tinerii isi incep viata sexuala devreme si e bine sa afle cate ceva…". La intrebarea daca are copil adolescent si daca il invata in acelasi duh, raspunsul a fost surprinzator: "Fata mea este serioasa…!!". Cati dintre noi nu am intalnit persoane care afirma, spre exemplu, ca homosexualitatea nu-i un lucru rau, dar daca fiul (sau fiica) i-ar spune ca are astfel de inclinatii, n-ar mai fi asa mare aparator si s-ar da de ceasul mortii. Sexualitatea are mai multe implicatii sufletesti, decat trupesti. Unii psihologi, medici si sexologi au inteles aceasta. S-au scris si carti extrem de interesante pe teme de sexualitate, cu multe aspecte profilactice, scrise cu condei de parinti responsabili. Din pacate, numarul acestora este mic, glasurile lor aproape stinse nu se aud in pustia perversa a acestor timpuri moderne. Traim, din acest punct de vedere, in epoca medicilor indepartati de morala ortodoxa, Bebe Mihaescu sau Cristian Andrei, foarte mediatizati in media centrala, in epoca paginilor needucative despre sex, din perspectiva ortodoxa, din Bravo, Cosmopolitan sau Libertatea (supliment).

"Iata, spre pilda, urmarile Educatiei sexuale in Danemarca, tara scandinava care e, de mai multi ani, campioana Educatiei sexuale in scolile europene:
- violurile au crescut cu 300%; 
- bolile sexuale au crescut (la tinerii sub 20 de ani!) cu 250% ;
- cazurile de graviditate, de sarcina in afara casatoriei s-au dublat; 
- divorturile s-au dublat; 
- avorturile au crescut cu 500% (!). 
Doar doua lucruri au scazut: rata nasterilor si varsta medie a primului raport sexual…" .

II. Perspective noi si sumbre

La aproximativ 4 luni de la aparitia articolului de mai sus, in mai 2003, am intrat in posesia unui CD multimedia intitulat "Programul national de Educatie pentru sanatate in Scoala romaneasca, Ghid multimedia pentru profesori, partea I", CD aparut sub egida Ministerului Educatiei si Cercetarii si finantat de U.N.P.D. - Romania (Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare).
La domeniul Sanatatea reproducerii am intalnit subdomeniile: 
Anatomie
- aparatul genital feminin;
- aparatul genital masculin.
Ceasul biologic
- ceasul organismului feminin;
- ceasul organismului masculin.
Procesul de reproducere
- Ovulul si ovogeneza;
- Spermatozoidul si spermatogeneza;
- Conceptia;
- Sarcina.
Igiena reproducerii
- Igiena organelor sexuale;
- Igiena sarcinii;
- Diagnoza prenatala.
Comportament sexual 
Contraceptia 


[Contraceptia ar merita ea insasi o abordare separata din perspectiva moralei ortodoxe. Precizez doar ca pe CD-ul Ministerului, abstinenta (castitatea) este sufocata de multe alte metode contraceptive… De fapt Educatia… la care ne referim este mai mult Educatie contraceptiva si sexuala, dovada clara e protocolul de colaborare incheiat intre M.E.C./D.G.A.E. (Directia Generala pentru Activitati Extrascolare) si Societatea de Educatie Contraceptiva si Sexuala (S.E.C.S.) (vezi Revista informativa editata de Minister). Intr-adevar, e mai usor sa vorbesti despre folosirea prezervativului decat sa faci apologie vietii curate, a castitatii… De altfel, U.N.F.P.A. (Fondul natiunilor Unite pentru Populatie), institutie internationala implicata in derularea Programului "Educatia pentru Sanatate" are printre activitatile derulate in Romania si asistenta in procurarea si distribuirea de contraceptive. ] 

E bine de stiut: pilula contraceptiva orala, considerata ca fiind printre cele mai eficiente mijloace de contraceptie disponibile pe piata, este varianta "soft" a avortului. Mecanismul de functionare include, pe langa ingrosarea mucozitatii cervixului (organul care leaga uterul de vagin) in scopul impiedicarii spermatozoizilor sa patrunda in uter, si fluidizarea captuselii uterului (a endometriumul) pentru a impiedica implantarea ovulului fecundat. Din punct de vedere biologic, ovulul fecundat are in el insusi toate atributele unui fat (Dumnezeu pune sufletul in el in momentul zamislirii). Neputandu-se implanta in uter in urma actiunii pilulei contraceptive, el moare.


Deschiderea si lectura subdomeniului Comportament sexual m-a oripilat. Aici am intalnit urmatoarele subdiviziuni:
Comportament sexual normal
- Heterosexualitatea;
- Homosexualitatea;
- Bisexualitatea.
Aspecte particulare ale raportului sexual
- Masturbare;
- Felatie si cunnilingus;
- Sex anal.
Disfunctii sexuale la barbati
Disfunctii sexuale la femei
Perversiuni sexuale

- Perversiuni prin deformarea actului sexual (exhibitionismul, voyeurismul, urofilia, coprofilia etc.)
- Perversiuni prin anomalii de alegere (pedofilia, gerontofilia, incestul).

Deci, din perspectiva autorilor Programului national "Educatia pentru sanatate in Scoala romaneasca", homosexualitatea (masculina sau feminina, inclusiv bisexualitatea) e o practica normala: "desi multi oameni considera inca homosexualitatea ca pe ceva anormal, pervers, stiinta moderna precum si normele juridice internationale o accepta in sfera normalului"… Mai mult decat atat, autorii CD-ului gasesc de cuviinta sa descrie in amanunt ce fac homosexualii si lesbienele in dormitor. Nu indraznesc a le reproduce dintr-un minim bun-simt, oricum dragi parinti crestini stati "linistiti", copiii nostri le vor auzi…la scoala!! Poate ca unii puberi, curiosi din fire, le stiau din revistele tineresti, din Forumurile paginilor web despre sexualitate. Grozavia cea mare e ca acum le vor auzi de la catedra, de la Educatori in Institutii de invatamant. Una e strada, alta e catedra, seniori colegi! Ma mir ca partenerii educationali de la Ministerul Sanatatii si Familiei n-au realizat ca apologia relatiilor homosexuale loveste in ceea ce dansii sunt datori sa apere: familia.

Am fost mirat sa descopar ca, din perspectiva educatorilor ce au intocmit programa in discutie, masturbarea, sexul oral* (felatie si cunnilingus) , sex anal intra in categoria Aspecte particulare ale raportului sexual, si nu la perversiuni sexuale asa cum inca, un numar mare de specialisti, le catalogheaza. Oare aceste aspecte au fost intocmite dupa mintea si practica romanului sau dupa placul Occidentului? …Caci se stie, sunt si finantari externe. Dupa cuvantul unuia dintre autorii Programului, "scoala trebuie sa-si adapteze intr-o masura importanta curriculum-ul la presiunile etosului comunitar, cu valorile sale specifice de ordin moral si cultural" [Revista "Educatia pentru Sanatate in Scoala Romaneasca" (aparuta sub egida M.E.C.), nr. 2, pag.5] . Numai ca, dupa cum spunea un distins profesor al Teologiei argesene, Scoala si Familia ar trebui sa reintre in Biserica.

* [Guvernul Blair incurajeaza sexul oral la copii - aceasta idee fiind o parte a unui program prin care se doreste reducerea numarului de sarcini nedorite in randul tinerilor ]
Conform unei reviste informative, "Educatia pentru sanatate in Scoala Romaneasca" editata de M.E.C., "grupul tinta al Programului sunt elevii din invatamantul primar, gimnazial, profesional si de ucenici, liceal (inclusiv din invatamantul teologic si din institutiile din subordinea M.I. si M.ap.N.)". Adica, asa cum se exprima un coleg, e vorba si de o lipsa totala de discernamant…caci, conform Programului, si calugarii si calugaritele care invata in Seminarii trebuie sa stie cate ceva despre "normalitatea perversiunilor"…

Daca vom merge pe acelasi drum al mortii sufletesti, vom ajunge sa ne familiarizam cu pacatul, dar in asa fel incat vom considera ca promiscuitatea sexuala si credinta in Dumnezeu nu se exclud. De altfel, procesul acesta a inceput, se poate intampla sa fii banuit ca faci parte dintr-o secta daca vorbesti de castitate premaritala… Pacatul, si inca cel mare, strigator la cer, incepe sa se impleteasca cu credinta crestina… "Il iubesc pe Dumnezeu si El ma iubeste", "Il am pe Dumnezeu in inima" auzim uneori din gura unor desfranati notorii… Aceasta este ispita cea mai grozava din cate exista si anume sa ajungi sa crezi ca esti bun crestin indiferent de viata pe care o duci, indiferent de fapte… Vom ajunge la o asa familiaritate cu raul, cu pacatul incat atasamentul fata de Biserica va fi pur formal, aflandu-ne intr-un permanent sperjur.

Ma intreb sincer daca autorii Programului "Educatia pentru sanatate in Scoala Romaneasca" isi mai amintesc cand parintii le spuneau povesti la gura sobei din care au invatat ce e cinstea, dreptatea sau moralitatea… Stiu oare dansii ce bazdaganii faceti pe la Bucuresti? Le puteti spune acestor batrani carunti sau nepotilor dumneavoastra ca homosexualitatea, sexul oral si anal sunt practici normale?
Un lucru e cert, cu ocazia Juramantului in fata primului ministru si a presedintelui tarii, un ministru al Guvernului Romaniei spune: "Jur sa-mi daruiesc toata puterea si priceperea pentru propasirea spirituala si materiala a poporului roman…" . Incheie spunand: "Asa sa-mi ajute Dumnezeu" si isi face de obicei semnul Sfintei Cruci… Amin zic, adica "Asa sa fie"!
 
Educatia sexuala in scoli

de Bogdan Mateciuc

Ministerul Educatiei si-a afirmat recent intentia de a introduce in programa de invatamant pentru anul scolar 2003-2004 cursuri de educatie sexuala. Foarte probabil, aceste cursuri vor fi copiate dupa cele predate in tarile "cu traditie", ele urmand sa produca astfel in randul elevilor aceleasi rezultate ca in tarile de unde au fost preluate. O scurta privire asupra roadelor asa-numitei "educatii sexuale in scoli", asa cum transpar ele din statisticile oficiale, ne va ajuta sa abordam aceasta chiestiune cu mai multa responsabilitate. 
In urma cu peste 20 de ani scolile din Statele Unite incepeau sa uzurpe autoritatea parintilor si sa predea o "educatie sexuala" libera de valori morale, oferind chiar indicatii specifice despre folosirea contraceptivelor. Afirmand ca parintii sunt incompetenti si ca copiii au nevoie sa fie informati despre cum sa evite consecintele relatiilor sexuale (de exemplu, sarcinile nedorite si bolile cu transmitere sexuala), promotorii educatiei sexuale hedoniste au initiat ceva care nu avea nici o legatura cu adevarata educatie sexuala, creand de fapt o "conditionare sexuala", adica o manipulare si o indoctrinare. Programele erau predate initial in ultimii ani de liceu, dar au fost apoi extinse si la clasele mai mici, ajungand pana la gradinita. Au avut nevoie de doisprezece ani de indoctrinare sistematica pentru a-i infecta pe copii si pe adolescenti cu o conceptie hedonista despre viata si pentru a le schimba atitudinea si valorile crestine cu unele neo-pagane, pe scurt, pentru a-i indoctrina cu un umanism ateist. Asa cum arata Randy Engel, expert in educatie sexuala, in cartea ei Educatia sexuala: Ultima Molima (Sex Education: The Final Plague), acest sprijin pentru educatia sexuala isi are radacinile in miscarea impotriva vietii si in malthusianismul sfarsitului de secol 19, propagate in secolul 20 de Margaret Sanger, fondatoarea organizatiei Planned Parenthood ("Familii planificate"). Aceasta organizatie este azi foarte activa in scolile din SUA si este afiliatul nord-american al IPPF (International Planned Parenthood Federation - Federatia Internationala a Familiilor Planificate), care are reprezentante in aproape toate tarile lumii.

In realitate, programele de educatie sexuala hedoniste sunt folosite in multe scoli din lume pentru a schimba valorile si atitudinile copiilor prin asa-numita "clarificare a valorilor". In mod inselator, aceste programe sunt numite "crestere si dezvoltare umana", "viata de familie", "populatie si dezvoltare", "educarea populatiei", toate toate fiind inrudite intrucat provin din aceeasi sursa - IPPF (Federatia Internationala a Familiilor Planificate) si afiliatii ei, UNESCO (prin al sau CRESALC) si de la alte institutii care promoveaza controlul nasterilor. Prin intermediul acestei indoctrinari sexuale, ei ii invata pe copii si pe adolescenti: 
1. O noua definitie a familiei si a rolului barbatului si al femeii, potrivit miscarilor de homosexuali si feministe. 
2. O etica depinzand de situatie, adica un relativism moral, exprimat mai popular prin lozinca "fa ce vrei, atat timp cat nu deranjezi pe nimeni". 
3. O conceptie hedonista despre sexualitate. 
4. O mentalitate anti-copii. 
In aceste programe, ei prezinta baieti si fete dezbracati si activitati sexuale de orice fel (inclusiv aberante - sodomie, zoofilie, prostitutie, onanie, etc.). Astfel, ei trezesc in copii impulsurile sexuale si le distrug cumpatarea si inocenta. La toate acestea se adauga indicatiile despre folosirea diferitelor metode contraceptive, inclusiv indicatii despre avort, acestea fiind prezentate ca "responsabilitate sexuala", in scopul desensibilizarii lor in ceea ce priveste natura intima si sacralitatea sexualitatii. Asta se petrece in scolile din Statele Unite de peste douazeci de ani, cu rezultate dezastruoase. De exemplu, in 1970, inainte de inceperea educatiei sexuale in scoli, numai o treime dintre adolescentele insarcinate erau singure; astazi sunt singure doua treimi. In acest sens, congresmanul William Dannemeyer scrie in cartea lui "Umbra pe pamant", ca exista o relatie directa intre sumele cheltuite de fiecare stat al SUA cu educatia sexuala din scoli si rata sarcinilor nedorite in randul adolescentilor. Statele care cheltuie cele mai mici sume cu educatia sexuala au si cele mai reduse statistici privind cazurile de sarcina. 

Promotorii contraceptivelor pentru minori pretind ca acestea ajuta la reducerea cazurilor de sarcina la adolescenti. Totusi, un studiu privind tinerele singure, cu varste intre 15 si 19 ani si care au intretinut relatii sexuale, arata ca odata cu cresterea activitatii sexuale creste si posibilitatea de sarcina, desi ele folosesc in mod constant contraceptive. Ineficienta majoritatii contraceptivelor (in special la tineri) este principala cauza a acestui fenomen si, cu cat e mai mare numarul de tineri care folosesc contraceptive, cu atat e mai mare si numarul "accidentelor", ceea ce duce la si mai multe avorturi. O treime din numarul total de avorturi care au loc anual in S.U.A. (aproximativ 1,5 milioane) au loc la tinere sub 18 ani. In ultimii 30 de ani au fost omorati prin avort 35 de milioane de americani, adica o data si jumatate populatia Romaniei. 
Expertul in probleme ale populatiei, Jacqueline Kasun, autoarea cartii "Razboiul impotriva populatiei", a studiat informatiile furnizate chiar de organizatia Planned Parenthood si a ajuns la urmatoarea concluzie: "Statele Unite, care ofera acces la programe de controlul nasterii finantate de guvern, inregistreaza cele mai numeroase cazuri de sarcina in randul adolescentelor - nasteri si avorturi". Kasun arata ca Statul California, care ofera minorilor contraceptive si intreruperi de sarcina fara consimtamantul parintilor si care aloca mai multi bani decat oricare alt stat al SUA pentru contraceptive, inregistreaza cele mai multe avorturi la adolescente si locul doi la cazurile de sarcina la adolescente. 
Pentru a combate problema sarcinilor la adolescente, exista clinici de stat in SUA (inclusiv in multe scoli) care ofera minorilor consultatii privind controlul nasterilor si chiar contraceptive gratuite, fara consimtamantul sau cunostinta parintilor. Foarte multe scoli din SUA continua sa implementeze programe de educatie sexuala care includ instructiuni despre folosirea contraceptivelor, vizand copii tot mai tineri, in ciuda faptului ca toata lumea stie ca aceasta e un adevarat dezastru. 
Cei care continua sa promoveze aceste programe pretind ca, oferind copiilor si adolescentilor instructiuni detaliate despre actul sexual si despre cum pot fi evitate consecintele acestuia, ei ii invata pe tineri sa nu intretina relatii sexuale (?!). E ca si cum ai spune ca ii poti invata pe tineri in detaliu cum se folosesc toate drogurile, le explici senzatiile placute generate de acestea, ii inveti cum sa le foloseasca pentru a evita consecintele negative si dupa aceea speri ca ei nu le vor folosi. 
Dr. Louise Tyrer de la filiala Planned Parenthood din New York recunoaste ca mai mult de doua treimi dintre avorturile care au loc anual in SUA sunt un rezultat al ineficientiei contraceptivelor. 
Desigur, pe masura ce ei vor continua sa promoveze contraceptivele si sa le puna la dispozitia tinerilor, va exista si mai multa promiscuitate, in special daca se ofera si intreruperi de sarcina fara stirea parintilor, asta in caz de esec al contraceptivelor folosite. 
Chiar Planned Parenthood, ale carei materiale "educationale" exista in multe scoli din lume, recunoaste intr-o revista proprie ca "desi tot mai multi tineri folosesc contraceptive si cu o mai mare persistenta ca mai inainte, totusi numarul de sarcini in afara casatoriei continua sa creasca." 

Profesorul Kingsley Davis, membru al consiliului de administratie al organizatiei pro-contraceptie si pro-avort "Zero Population Growth" (Zero crestere a populatiei) a declarat: "Ironia e ca cresterea numarului de nasteri nelegitime a avut loc exact atunci cand utilizarea contraceptivelor era considerata mai respectabila si mai generalizata". 
Nu este, deci, surprinzator, ca aceste programe hedoniste de educatie sexuala (care includ instructiuni despre utilizarea contraceptivelor) sunt departe de orice valoare morala, distrug castitatea si modestia copiilor nostri si ii incita sa intretina relatii sexuale premaritale. Acesta este motivul pentru care in SUA in fiecare an un milion de adolescente raman insarcinate si 2,5 milioane de adolescenti contracteaza boli cu transmitere sexuala (BTS), care au ca rezultat sterilitatea si chiar decesul. 
Recent, filiala locala a Planned Parenthood din Statul Massachusetts a initiat o campanie de presiuni pentru a determina Consiliul Educational al Statului sa includa "educatia sexuala" ca obiect obligatoriu de studiu in programa analitica. Practic, Planned Parenthood a solicitat ca educatia sexuala sa fie obligatorie in toate scolile de stat din Massachusetts. 
Desi programele analitice individuale pot diferi de la o regiune la alta, "educatia sexuala generala" include instructiuni despre prezervative si utilizarea lor, dispozitive si medicamente contraceptive, medicamente care induc avortul, avort si homosexualitate. Aceste programe pot eventual mentiona si cuvantul "abstinenta", insa doar pentru a discredita conceptul. Abstinenta nu este nicidecum recomandata ca standard al compotamentului sexual uman.
Desi Consiliul Educational din Massachusetts a respins solicitarile Planned Parenthood, aceasta nu a adus si inchiderea cazului. Dupa ce a esuat cu presiunile la nivel de stat, Planned Parenthood intentioneaza sa-si concentreze acum eforturile la nivel local, facand presiuni asupra comitetelor scolare.
De unde obsesia aceasta a PP pentru programe obligatorii de educatie sexuala? Sa aruncam o privire asupra componentei financiare a afacerii: in 1997-1998, membrii Planned Parenthood au beneficiat de un contract de 15.224 dolari pentru "instruirea" profesorilor din Boston in ale educatiei sexuale. Un raport intern al Planned Parenthood, ajuns in posesia unei organizatii crestine, arata ca "educatia joaca un rol direct in crearea de clienti pentru clinicile de planificare familiala ale PP filiala Massachusetts", asigurand astfel "stabilitatea financiara a acesteia."

Statisticile actuale demonstreaza esecul total al acestor programe, nu numai in Statele Unite, ci in lumea intreaga, in ceea ce priveste reducerea cazurilor de sarcina sau a numarului de adolescenti activi sexual. In ultimii 20 de ani activitatea sexuala premaritala aproape s-a dublat la adolescentii din SUA (The Miami Herald, 5 ianuarie 1991). Statele Unite, tara cu cele mai multe contraceptive, inclusiv pentru minori si fara acordul parintilor, inregistreaza cele mai numeroase cazuri de sarcina la adolescente din lumea industrializata (International Dateline, septembrie 1991).

O alta tara industrializata in care educatia sexuala a esuat este Suedia, locul de nastere al "revolutiei sexuale". Mai intai au fost introduse cursurile de educatie sexuala in scoli (intre 1938 si 1988 - 51 de ani de educatie sexuala). Apoi a fost legalizata contraceptia, homosexualitatea si avortul. In 1955, din cauza numarului foarte mare de adolescente insarcinate si boli venerice, educatia sexuala a devenit obligatorie, in 1975 guvernul oferind gratuit intreruperi de sarcina pana in saptamana a 18-a, indiferent de motiv. In lumina (intunericul?) acestei situatii, un raport guvernamental din 1985 sublinia preocuparea si dezamagirea autoritatilor privind liberalizarea sexuala din ultimii ani. Suedia a inceput sa dea inapoi, asa cum vor trebui sa faca si celelalte tari mai devreme sau mai tarziu. 
E trist ca aceste greseli s-au raspandit si in tarile mai putin dezvoltate si vin acum si in Romania, prin intermediul organizatiilor care promoveaza controlul nasterilor. 
Nu putem vorbi de educatie sexuala in scoli fara a mentiona organizatiile anti-viata si anti-crestine (gen Planned Parenthood) care promoveaza contraceptia si avortul, inclusiv pentru minori fara cunostinta sau acordul parintilor. Planned Parenthood a reusit sa-si introduca materialele "educationale" in multe scoli din intreaga lume. Filosofia lor hedonista si materialista sta la baza majoritatii cursurilor de educatie sexuala predate in scoli. In plus, aceste cursuri au fost copiate de UNESCO, ale carei programe sunt eufemistic denumite "educarea populatiei" si au aceeasi filosofie ca Planned Parenthood. 

Credinciosi fondatoarei lor, Margaret Sanger, Planned Parenthood si afiliatii lor din toate tarile continua sa raspandeasca azi aceeasi filosofie hedonista si materialista bazata pe umanismul ateist si relativism moral. Conform Planned Parenthood (PP), nu exista valori absolute cum ar fi Cele 10 Porunci. PP le spune copiilor ca sexualitatea nu implica deloc aspecte morale bune sau rele, ei trebuind pur si simplu sa exploreze toate aspectele si sa traga singuri concluziile dupa aceea, chiar daca acestea difera de principiile morale pe care le-au invatat de la parinti. PP a definit familia ca fiind relatia care exista intre doi oameni care traiesc impreuna, definitie care aseaza relatiile homosexuale pe acelasi nivel cu casatoria. In ghidul lor de educatie sexuala, Planned Parenthood afirma ca valorile sunt principii si credinte pe care ni le cream singuri si care se schimba cu timpul, important fiind ca fiecare sa decida pentru sine care-i sunt valorile, indiferent de ce spun altii. Mesajul pe care il transmite aceasta organizatie cursantilor de la orele de educatie sexuala este acela ca fiecare persoana are dreptul sa intretina relatii sexuale cu oricine si ca partenerul depinde numai de preferintele sexuale ale persoanei in cauza. 
Planned Parenthood ii invata pe minori ca normele si considerentele morale au prea putin de-a face cu sexualitatea. A le vorbi tinerilor despre sexualitate si contraceptive fara a le vorbi si despre morala inseamna a-i face sa-si piarda bunul simt si sa vada avortul ca o solutie in caz de esec al contraceptiei. 

Nu sunt impotriva faptului ca tinerii trebuie sa aiba informatii despre relatiile sexuale, dar ceea ce se preda actualmente in scolile din Occident NU ESTE educatie sexuala. Atat timp cat orice valori morale si de bun-simt sunt date la o parte, rezultatul este o degringolada sexuala fara limite, iar statisticile vorbesc de la sine.
Mentalitatea libertina despre relatiile sexuale prinde tot mai mult teren si in Romania. Este la moda a eticheta castitatea si cumpatarea drept "principii invechite, de pe vremea bunicii." In ceea ce priveste credinta, "eu am credinta mea, in inima", dar Dumnezeul "din inima" e atat de mic si de bine pitit, incat nici nu se mai vede.

Ce principii au avut insa bunica si bunicul? Ce viata au putut trait ei, avand asemenea principii ca baza?
Tuturor ne place sa citim prin reviste relatari despre batranei care s-au casatorit la 20, respectiv 18 ani, si care traiesc si acum fericiti in nu-stiu-ce sat, avand 80-90 de ani. Copiii si nepotii vin mereu la ei de Craciun, iar ei sunt multumiti ca au trecut cu bine peste greutatile vietii.
Am vrea si noi sa avem o casnicie fericita ca a lor. Pe de alta parte, nu vrem sa avem parte de povesti de genul celor citite in revistele "Povesti adevarate" sau "Povestea mea". Asa ceva e un vis urat pentru oricine.
Cei doi batranei au avut o viata fericita tocmai pentru ca s-au bazat pe acele principii considerate de noi azi ca "invechite". Tinerii de azi ar vrea si libertinaj sexual, si fericire la maturitate si batranete. Ori, asa ceva nu se poate. Cum iti asterni la tinerete, asa dormi la maturitate.
Relatiile sexuale incepute la varste fragede, in afara casatoriei, fac ca la momentul casatoriei cei doi sa nu mai aiba nimic intim de oferit unul altuia si nici acel sentiment al unicitatii casniciei lor. "Ce fac cu tine am mai facut si cu alta/altul." Rezultatul e un plictis fatal si, in final, divortul si permanenta goana dupa ceva nou.

Blazarea multor tineri din ziua de azi se datoreaza libertinajului practicat in toate aspectele vietii, libertinaj propovaduit si de asa-zisa "educatie sexuala". La 20 de ani ei sunt deja plictisiti de viata, cauta senzatii noi in droguri, alcool si experiente sexuale aberante si, dupa ce totul devine "fumat", sunt internati pentru boli psihice sau se sinucid.
Dumnezeu nu se lasa batjocorit: libertinajul practicat de om se intoarce impotriva lui. Daca nu crezi in Dumnezeu nu inseamna ca El nu exista. Negarea realitatii nu duce la anularea ei. Dumnezeu e tot acolo, iar libertinajul sexual e un continuu afront la adresa Lui. Mai devreme sau mai tarziu cei care se conduc dupa principii "moderne" ajung fata in fata cu Dumnezeu si cu consecintele faptelor lor.

Dar ce e modern in a avea relatii sexuale la 15 ani sau a trai impreuna fara a fi casatorit? Acestea sunt lucruri vechi de cand lumea. Modern si nou e cu adevarat a NU face ce face lumea de cand se stie, iar Fiul lui Dumnezeu - Iisus Hristos - a venit tocmai pentru a ne arata un nou mod de viata. 


Sursa: http://provita.org.ro/index.php?dir=2.Documentatie/1.Articole%20si%20studii/contraceptie/